NUFFNANG

Know us ^-^

We are girls that have been go through this pure and sincere relationship since we are all in the form one and we get closer when we in the form three. We share happiness, sadness, calmness, coolness and 'gila-gila'ness as well. Be friend with us ^-^

Monday 28 January 2013

HUSNUZON


gay ke apo nih???
 
 
haishh.. berhusnuzonla kite :)))) actually perkataan aku mula perasaan bile aku baca novel online. dia dok tulis. husnuzon. husnuzon. gua pon pelik lar. lama2. uhh.. baru tau maksud dia bersangke baik. macam gamba kartoon tu. peluk2 laki ngan laki macam gay. bukan haram pongg. lainla kalau laki ngan pompuan peluk2 macam kat tv tuhh..
 
aku. aceceh. macam belog nih aku yang punyer pulekkk. actually ni blog berkumpulan. admin dia. ahkak nabell. sekarang ahkak nabel jual tudung. bile nak buat perasmian pong gua nggak tau. aishh. melalut ape nihh. sambung citer balik.
 
aku ni sebagai manusia yang lemah. selemah2nya selalu sangat berhusnuzon nih. tipulah kalau orang lain takdo perasaan macam ni. kan kan kan. aku rase aku start berhusnuzon secare besar-besaran a.k.a selalu berhusnuzon mase form 3 kot. biasela. darah mude. selalu fikir macam2. kesianla kat kawan2 aku yang telah dihusnuzonkan. hehe.
 
   tapi. alhamdulillah. bile time form 5. aku dapat penyakit migrain. aku pong pelik lar. tibe2 je dapat migrain nih. migrain sebenarnya penyakit sakit kepala yang sangat sakit. sampai kadang2 tak boleh nak berdiri langsung. itula aku rase mase migrain. actually penyakit ni aku kene lepas abis pmr. sedap2 dok main bola jaring. tibe2 gua sakit kepala yang teramat sangat. sampai terguling2 atas padang. uishh. sadis betul
 
 
 
So, apa kaitannye migrain hang ngan husnuzon nihh???
 
 sejak aku diiktiraf kan sebagai pesakit migrain mase form 5 tu. aku kena makan ubat. so, disebabkan penyakit migrain aku nih selalu terjadi time dekat sekolah. terpaksala aku campak ubat aku dalam pencil case aku nasibla pensil case aku tu besaq gedabak. so boleh aku campak macam2. even, kalkulator aku pong campak situ gak. huhu. ok. sambung citer. bile aku dah campak ubat migrain aku dalam pencil case. ade classmate aku tanye 'kau bawak dadah ke ni?'. sentap tau ati mak. nasib aku jenis sopan santun. aku gelak comel je kat die. huihuihui
 
 
So, apa kaitan ubat yang kau campak dalam pencil case kau dengan husnuzon?
 
hehe. saje je cerite kenagan kat sekolah. hehe. back to topic!! then. bile aku bace surat khabaq. dia ada tulis cara2 untuk menghilangkan migrain. salah satunye adalah jangan berprasangka buruk. so, aku terase di situ. bila aku pikir2 balik. muhasabah diri aku. and aku rase betul la dia tulis tu. dan bile aku tengok citer ape tah. ustazah tu cakap 'kite kena selalu kena fikir positif'. lebih kurang macam tu la. so, sejak dari tu. aku mula berfikiran positif. kadang2 terpakse berfikiran positif. berdosa gak kot kalau asik pikir bukan2 kat orang lain. alhamdulillah :). sekarang aku dah jimat duit. takyah beli ubat migrain. dan terus berprasangaka baik dan think positive!!
 
so, the conclusion is. kite kena selalu igatkan diri kite to think positive. so. orang dekat sekeliling kite pong aku fikir positif pasal kite. insyaAllah :)
                         
 
 
 
 

 
 




No comments:

Post a Comment